Медіа присутність

Давно хотів написати про те, як ми піаримося, аж натрапив на oленчин блог, і вирішив не тягнути.


Швидше за все, пост розділиться на два записи. Перший — методи і підходи, якими ми користувалися, другий — результати: що і як спрацювало для нашого випадку.

Пі-ар покликаний вирішувати такі задачі:

  • щоб знали про вас і ваш продукт
  • щоб виникало бажання взаємодіяти з вами і продуктом
  • щоб виникало бажання розповісти іншим

Найпершим механізмом взаємодії з громадськістю був нетворкінг — використання знайомств і особистих зв’язків, щоб поширити інформацію і інтерес про те, чим ти займаєшся. Ми просто говорили з друзями, і слухали їхню думку. Писали листи людям, з якими знайомі заочно, щоб познайомитися.

З одного боку, це найпримітивніший і найменш масовий інструмент. З іншого боку, він часто є найефективніший в плані ключових людей і подій.

Другою річчю, яку ми запустили, був цей блог.
Блоги вже не такі популярні, як колись, і охват менш масовий, але це дуже добре контрольований інструмент, з допомогою якого найкраще можна розвивати лояльну онлайн-спільноту.

Третя річ — фейсбук.

Для частини людей все користування інтернетом давно зосередилося в соціальних мережах. З одного боку, це велике добро, а з іншого — зло. Фейсбук доволі жадібний в плані інформації та трафіку, не хоче ділитися, і робить усе можливе для того, щоб люди не виходили за його межі. Його можна зрозуміти.
Стратегії просування у соціальних мережах — це окрема наука і десятки практик.

Якщо коротко, то нашими основними пріорітетами є:

  • Заохочення людей до діалогу, транслювання контенту з блогу, разом з якимись унікальними речима.
  • Події — вони краще досягають аудиторії, ніж прості пости, оскільки висвічуються в нотифікаціях. Але з ними також треба бути обережним, і звертатися тільки до тієї аудиторії, якій це цікаво.
  • Фоточки — що більше фото людей, які приходять, то краще. І обов’язково відмічати.

Якщо фото гарні, вони випливають в людей у стрічках, в профайлах, інші їх лайкають, говорять, коментують, і це все відбувається на фоні бренду вашого простору. Інформація поширюється і підтримується.

Четверта річ — профільні ресурси.
Це знову ж таки Доу і розробка.
На ці ресурси ми вирішили писати в другий день після запуску, щоб розвантажити себе, та й часу банально не вистачало. В певний момент Антон навіть узяв ініціативу в свої руки і написав на Доу сам, не попередивши мене, поки я писав на розробку. Вийшло доволі потішно, оскільки тексти були схожі, а фото — узагалі однакові. Синергія.

Мій пост на розробці.

Антонів на ДОУ.

На Доу нас потролили, а от з розробки на вечірку-зустріч прийшла одна людина. Це вкотре доводить, що велике охоплення ≠ результативність. Що чіткіше ви визначите свою цільову аудиторію, то кращим буде результат.

П’ята річ — непрофільні ресурси та традиційні медіа.

З одного боку, в них високе охоплення, з іншого — ми доволі нішовий і певним чином вузькоспеціалізований проект.
В подарунок від все тієї ж Оленки мені дісталась медіа-карта, яку вона готувала для івентів. На її базі я зробив свою, з коментарями. Ось вона, але обережно — ненормативна лексика, власникам ресурсів не показувати.

Після чого так-сяк був придуманий прес-реліз і методично розісланий списку. Розсилати вирішили в понеділок вранці – так, щоб лист опинився одним з перших у «вхідних» видань і підвищив шанси бути поміченим.

Підсумовуючи: наша стратегія — це власний контент і мінімум копі-пейсту, лояльність і комунікація переважають над масовістю, і відкритість — як основна канва того, що ми робимо.

Що з цього і як спрацювало — я напишу в іншому записі. Потрібно зібрати дані, графіки, провести аналіз.

Also read...